The final celebration - Reisverslag uit Kwa Jomvu, Kenia van Juf Rochelle - WaarBenJij.nu The final celebration - Reisverslag uit Kwa Jomvu, Kenia van Juf Rochelle - WaarBenJij.nu

The final celebration

Blijf op de hoogte en volg Juf Rochelle

08 Maart 2015 | Kenia, Kwa Jomvu

Als afsluiting van deze te gekke week hadden we vanmorgen 'the final celebration'. Hoewel ik van horen zeggen had dat t niet echt super zou zijn, was ik heel blij dat we deze gezamenlijke afsluiting hadden. Ik ben niet zo goed in afscheid nemen, dus ik vond het fijn om alle leerkrachten uit onze workshop nog één keer te zien. Met sommigen heb je toch echt wel een speciale band gekregen. ( denk aan t huisbezoek van een leerkracht)

Van alle andere tweetallen kwamen ook de leerkrachten en zo zaten we met zo'n 400 man samen. Alle workshop leerkrachten hadden voor hun workshopleiders (wij dus) als soort van bedankje een dansje/liedje ingestudeerd. Duurde natuurlijk veel te lang voor iedereen geweest was, waarschijnlijk komt t daar vandaan dat men het in t verleden niet zo leuk vond, maar ik vond t leuk om iedereen weer te zien. Toen ons clubje moest, moesten wij komen meedansen ( kak!) en werden we versierd met een mooi doek die hier gedragen worden. Vervolgens hadden we een uitgebreid fotomoment. Voelde me bijna Maxima.

Er waren nog wat woordjes en optreden van een acrobaten-groep en toen was t afgelopen. Eén leerkracht kwam nog speciaal naar me toe met de vraag of ik met de bus mee naar zijn huis ging of dat ik het vliegtuig nam. Heb lang getwijfeld...hoekhuis/hutje hoekhuis/hutje...

Toen we terug gingen wilden we niet met de normale taxibusje maar in stijl naar 'huis', we kozen voor de tuktuk. Super leuk om zo teruggebracht te worden!

Vanmiddag hebben we nog even in de zon gelegen, nog een keertje gezwommen en t laatste geld uitgegeven op het marktje.

Nu is het tijd om te gaan. En ik ga met gemengde gevoelens. Natuurlijk is het prima om naar huis te gaan; wij zijn klaar hier. Maar we hebben ook zo'n leuke groep hier, jammer om los te moeten laten. Dus dat fijne gevoel nog maar even proberen vast te houden in deze lange lange nacht die gaat komen. Om 1 uur gaan we naar t vliegveld, dan klein vluchtje Mombassa-Nairobi en om 8uur stappen we pas op de grote vlucht en kan ik lekker gaan slapen. Want tja, maandag staan toch weer 29 kinderen verwachtingsvol op hun juf te wachten! Zo lief dat ze op m'n reisverslag hebben gereageerd en mij foto's hebben gestuurd. Ik
zal ze maandag verwennen met mijn foto's!

  • 08 Maart 2015 - 08:59

    Ria Vd Vrande:

    nou Maxima kom maar gauw naar huis wij zijn benieuwd naar je verhalen. Goeie reis
    Liefs Mama

  • 09 Maart 2015 - 07:44

    Manon Van Kessel:

    Ik denk dat de de kinderen het erg leuk zullen vinden om de foto's te zien....
    maar het nóg leuker zullen vinden dat je ook weer terug bent!;)
    Manon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Juf Rochelle

Dit jaar mag ik vanuit mijn werkgever, de Ato-scholenkring, waar ik werk als leerkracht, mee met het project Teachers 4 Teachers. Ato-scholenkring steunt dit project en 2x per jaar gaat deze organisatie naar Kenia om daar leerkrachten te ondersteunen en workshops te geven. In de voorjaarsreis mogen 2 leerkrachten mee en in de najaarsreis gaan directeuren mee. En dit jaar ben ik de mazzelkont: 26 februari mag ik 10 dagen afreizen naar Ukundu, Mombassa, Kenia! Ik voel me zeer vereerd en heb er ontzettend veel zin in!! In dit dagboek ga ik beschrijven welke voorbereiding ik heb, wat er allemaal op mijn pad komt, wat ik meemaak en wat me bezig houdt. Ik hoop dat veel mensen met plezier zullen meelezen

Actief sinds 16 Dec. 2014
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 7847

Voorgaande reizen:

26 Februari 2015 - 08 Maart 2015

Kenia, Teachers 4 Teachers

Landen bezocht: