Parel witte stranden - Reisverslag uit Galū, Iran van Juf Rochelle - WaarBenJij.nu Parel witte stranden - Reisverslag uit Galū, Iran van Juf Rochelle - WaarBenJij.nu

Parel witte stranden

Blijf op de hoogte en volg Juf Rochelle

01 Maart 2015 | Iran, Galū

Vandaag geen workshopdag, maar mogelijkheid om te gaan snorkelen, je workshop van maandag voor te bereiden en 's middags mee te gaan naar "Kim for Love". Iets in de trant van; lekker dansen, zingen, drankje zon en zee of te wel; geen idee...;-)

De groep ging vanmorgen snorkelen bij een rif. Met een Keniaans bootje er naar toe, stukje zwemmen en in open water snorkelen. Ik heb heel even getwijfeld, maar was er al snel uit; not my cup of tea. Ik weet het; ik mis waarschijnlijk de mooiste dingen nu, maar wat ik het laatste jaar ook over mezelf heb geleerd is dat Rochelle en boten niet echt een match made in heaven zijn. Daarbij sta ik normaal gesproken ook eerst een half uur om me heen te spetteren in zee, zodat ik zeker weet dat ik alle vissen heb weggejaagd voor ik er in duik, Mmm nee, misschien was dit niet mijn uitje.

Anneke sloeg ook over, dus dat maakte dat we samen een ochtendje er op uit konden. We gingen voor een strandsafari. ( lees; wandelen op t strand) Even lekker bijgekletst met de locals die als magneten tot ons aangetrokken werden, uitgezocht wat voor beestjes er toch in al die gaatjes verdwenen op t strand ( mini krabjes) een beetje in de zee gezocht en een zeekomkommer gevonden ( zijn die wit??) en een fotoshoot met onszelf gehouden. Dat vonden de Keniaanse mannen nogal spannend, dus het lijkt nu of wij op een totaal uitgestorven strand staan, maar eigenlijk had ik even een foto moeten maken van al die mannen die in een halve kring om ons heen stonden te kijken naar onze fantastische poses...

's Middags zijn Juliette, Terence en ik weer bij elkaar gekomen om te brainstormen over onze nieuwe workshop dag. Wat wordt t doel, wat gaan we ze aanbieden en in welke vormen gaan we t gieten? Na dik 2,5uur overleggen, knippen plakken, schrijven, weer doorstrepen, keuzes maken en lachbuien hadden we de workshop klaar. Dit ging weer een fantastische dag worden.

In de middag zijn we naar een marktje geweest. Daar hebben we gekeken voor wat souvenirs. Natuurlijk heb ik aan m'n eigen kids in de klas gedacht en wat voor hen meegenomen. Ik zeg nog lekker niet wat, want ik weet dat er een aantal meelezen! ( ja hè, ships ze heeft je door ;-) )

Daarna dus naar Kim for love. Maar omdat ik nog niet langer dan 25 min op een strandbedje heb gelegen, vond ik dat idee toch eigenlijk beter. Wederom zaten Anneke en ik op één lijn en dus zijn we samen heerlijk 2 uurtjes bij het zwembad gaan liggen. Ff bijkomen hoor!

's Avonds na het eten heb ik van mijn maatjes een nieuw spelletje geleerd: 'Who's your man'. Heerlijk gelachen met elkaar en daarna weer hop, m'n bed in, morgen om 7u weer aan t ontbijt. Op naar Workshopdag 2!




  • 02 Maart 2015 - 22:05

    Ria Vd Vrande:

    En weer een mooi verhaal. Wat een prachtige ervaring is deze reis voor je.ik kijkvol verwachting naar het vervolg.
    Liefs mama

  • 03 Maart 2015 - 11:58

    Danté Esmee Danya Payal:

    Hoi juf Rochelle
    Fijn dat hbyyhfn gfxnfycy nftnndtxnxwendddecrevtbjiku

  • 03 Maart 2015 - 12:01

    Danté Esmee Danya Payal:

    Lieve juf rochelle
    Sorry voor die ghfthtfttdthf dat heeft dante per ongeluk gedaan

  • 03 Maart 2015 - 12:03

    Esmee Dante Payal Danya:

    Fijn dat alles goed met je gaat
    En fijn voor dat berichtje
    Doei en bedankt xoxoxox dante esmee payal Danya

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Juf Rochelle

Dit jaar mag ik vanuit mijn werkgever, de Ato-scholenkring, waar ik werk als leerkracht, mee met het project Teachers 4 Teachers. Ato-scholenkring steunt dit project en 2x per jaar gaat deze organisatie naar Kenia om daar leerkrachten te ondersteunen en workshops te geven. In de voorjaarsreis mogen 2 leerkrachten mee en in de najaarsreis gaan directeuren mee. En dit jaar ben ik de mazzelkont: 26 februari mag ik 10 dagen afreizen naar Ukundu, Mombassa, Kenia! Ik voel me zeer vereerd en heb er ontzettend veel zin in!! In dit dagboek ga ik beschrijven welke voorbereiding ik heb, wat er allemaal op mijn pad komt, wat ik meemaak en wat me bezig houdt. Ik hoop dat veel mensen met plezier zullen meelezen

Actief sinds 16 Dec. 2014
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 7856

Voorgaande reizen:

26 Februari 2015 - 08 Maart 2015

Kenia, Teachers 4 Teachers

Landen bezocht: