koffers koffers koffers - Reisverslag uit Veghel, Nederland van Juf Rochelle - WaarBenJij.nu koffers koffers koffers - Reisverslag uit Veghel, Nederland van Juf Rochelle - WaarBenJij.nu

koffers koffers koffers

Door: Rochelle

Blijf op de hoogte en volg Juf Rochelle

23 Februari 2015 | Nederland, Veghel

Het is maandagavond en de koffers zijn gepakt! Ik mag ontzettend veel meenemen aan kilo's; 2x23kg 1x handbagage 10kg en nog een handtasje. Pfff... maar nu ik alles heb gepakt ben ik blij dat ik nergens op hoefde te bezuinigen.

Aan kleding heb ik niet zo heel veel bij me, voor mijn doen dan...Maar aan schoolspul des te meer!

Voor de workshop-dagen heb ik me toch een zooi bij me:
10 pakken stroopwafels, 1000 ballonnen, balletjes, touw, elastiekjes, dobbelstenen, enveloppen, kaartjes, papier, stiften, schaar, dropjes en een hoop boeken vol leuke werkvormen...Toch blij dat ik op de kilo's niet hoef te bezuinigen, al voel ik me nu wel een asociale, alsof ik 10 maanden wegblijf!

De rust dat koffer klaar staat is er, maar er komen nu wel zenuwen in mijn buik; hoe krijgen we die twee workshop-dagen vol gepland met leuke lesideeën? Hoe gaan de Keniaanse leerkrachten onze lessen vinden? Gaan ze wel met ons meedoen? Kunnen ze ons wel verstaan? Kan ik hen wel verstaan? Kan ik me überhaupt in het Engels goed verstaanbaar maken? Vinden ze onze ideeën wel leuk en goed? Kunnen ze er wel wat mee in de praktijk? Ik krijg er buikpijn van...

Niet te veel aan denken! Ik heb een fantastisch maatje, samen gaan we hier best uitkomen. Genoeg zooi in de koffers in ieder geval, dus daar kan het niet aan liggen!

Nu nog twee dagen werken en dan gaat het grote avontuur beginnen. Donderdag is het zo ver...

  • 24 Februari 2015 - 16:31

    Ria Vd Vrande:

    Dit gaat jullie lukken. In Nepal ging het goed en heb je overleefd dus dit lukt zeker. Jullie zijn goed voorbereid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Juf Rochelle

Dit jaar mag ik vanuit mijn werkgever, de Ato-scholenkring, waar ik werk als leerkracht, mee met het project Teachers 4 Teachers. Ato-scholenkring steunt dit project en 2x per jaar gaat deze organisatie naar Kenia om daar leerkrachten te ondersteunen en workshops te geven. In de voorjaarsreis mogen 2 leerkrachten mee en in de najaarsreis gaan directeuren mee. En dit jaar ben ik de mazzelkont: 26 februari mag ik 10 dagen afreizen naar Ukundu, Mombassa, Kenia! Ik voel me zeer vereerd en heb er ontzettend veel zin in!! In dit dagboek ga ik beschrijven welke voorbereiding ik heb, wat er allemaal op mijn pad komt, wat ik meemaak en wat me bezig houdt. Ik hoop dat veel mensen met plezier zullen meelezen

Actief sinds 16 Dec. 2014
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 7843

Voorgaande reizen:

26 Februari 2015 - 08 Maart 2015

Kenia, Teachers 4 Teachers

Landen bezocht: