Workshopdag 2 - Reisverslag uit Galu, Sierra Leone van Juf Rochelle - WaarBenJij.nu Workshopdag 2 - Reisverslag uit Galu, Sierra Leone van Juf Rochelle - WaarBenJij.nu

Workshopdag 2

Blijf op de hoogte en volg Juf Rochelle

02 Maart 2015 | Sierra Leone, Galu

Vanmorgen half 8 taxi-time. Op naar Lunga Lunga, met tassen vol workshopspul ( of te wel de complete collectie van de action uit Veghel en Goirle)

Om 9.00u begon onze Workshopdag. Toen we om 8.45u aankwamen stond de helft van de leerkrachten al netjes te wachten op ons. Ik was weer rete zenuwachtig. Ik begrijp echt niet waarom, leer hier een compleet andere kant van mezelf kennen. Ik ben zo echt niet, maar waarom nu dan wel? En deze kant wil ik ook helemaal niet kennen, laat staan hebben, dus daar ga ik ook heel vlug mee afrekenen!

Toen we iedereen weer zagen en ik zag dat ze oprecht blij waren om ons te zien werd ik al wat rustiger. Na de eerste Energizer was t ijs gebroken en kon ik me wonderwel ontspannen. M'n oude ik was weer terug, dat ik om 9u besloot met die onzekere dokus af te rekenen en dat die om half 10 ook daadwerkelijk al was vertrokken, had ik nou ook weer niet gedacht. Maar super fijn, ik was weer de juf die ik altijd ben; opgewekt, positief, oplossingsgericht en zeker van haar zaak. Nu konden we gaan knallen.

En dat deden we. Wat een energie hadden we vandaag. En niet alleen wij; ook de groep! We waren enorm op elkaar ingespeeld, het liep als een trein, de groep deed alles met ons mee, wij hadden aan 1 blik aan elkaar genoeg, we konden de diepte in; er werd geleerd geleerd geleerd. Súper!

Om 15uur was t helaas al weer afgelopen. We konden nog wel twee workshopdagen vullen. Maar helaas, voor nu was dit echt genoeg. Morgen gaan we bij hén op bezoek. En ook daar kijk ik enorm naar uit. We gaan eerst een les bekijken. Daar ben ik al zo nieuwsgierig naar! Vervolgens voeren we een coachingsgesprek met de leerkracht. En tot slot wonen we een teamvergadering bij waar de leerkrachten die bij ons zijn geweest de leiding nemen. Zij gaan nu aan hun team laten zien wat ze bij ons geleerd hebben. En ook wij zijn er om te helpen en te coachen. Super gaaf!

Om 17u waren we weer in t hotel. Ik was inmiddels oranje. Nee niet van de zon, maar van al het stof. Hup hup hurry hurry vlug nog even half uurtje zwembad in. Om half 6 snel douchen en omkleden want we hadden weer een meeting. Wel fijn om weer even met elkaar de dag door te nemen. Ik was nog steeds hieper de pieper van de geslaagde dag en had ook niet t idee dat dat vandaag nog goed ging komen. En dat kwam het ook niet, wat uitmondde in een zeer gezellig diner met een hoop slappe klets en lol en nog ff een drankje aan de bar. Tja, als daar dan je collega aan je vraagt of je met t vliegtuig naar Kenia bent gekomen of op je bezemsteel, snap je wel op welk niveau we inmiddels zaten!

Nu probeer ik toch even tot rust te komen op m'n kamer ( blijft saai hoor, alleen op een kamer, daar kan ik niet aan wennen) maar ja, niemand hier om tegenaan te beppen dus lekker rustig moet ik daar toch wel van worden?!

Ik ga een poging wagen; truste...

  • 02 Maart 2015 - 22:13

    Ria Vd Vrande:

    En weer een fijne dag voor jullie. Tot het volgende verslag
    Liefs mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Juf Rochelle

Dit jaar mag ik vanuit mijn werkgever, de Ato-scholenkring, waar ik werk als leerkracht, mee met het project Teachers 4 Teachers. Ato-scholenkring steunt dit project en 2x per jaar gaat deze organisatie naar Kenia om daar leerkrachten te ondersteunen en workshops te geven. In de voorjaarsreis mogen 2 leerkrachten mee en in de najaarsreis gaan directeuren mee. En dit jaar ben ik de mazzelkont: 26 februari mag ik 10 dagen afreizen naar Ukundu, Mombassa, Kenia! Ik voel me zeer vereerd en heb er ontzettend veel zin in!! In dit dagboek ga ik beschrijven welke voorbereiding ik heb, wat er allemaal op mijn pad komt, wat ik meemaak en wat me bezig houdt. Ik hoop dat veel mensen met plezier zullen meelezen

Actief sinds 16 Dec. 2014
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 7822

Voorgaande reizen:

26 Februari 2015 - 08 Maart 2015

Kenia, Teachers 4 Teachers

Landen bezocht: