Voorbereidingsdag 2 - Reisverslag uit Veghel, Nederland van Juf Rochelle - WaarBenJij.nu Voorbereidingsdag 2 - Reisverslag uit Veghel, Nederland van Juf Rochelle - WaarBenJij.nu

Voorbereidingsdag 2

Door: Rochelle

Blijf op de hoogte en volg Juf Rochelle

14 Februari 2015 | Nederland, Veghel

Het is carnavalszaterdag en wat heb ik...juist de tweede voorbereidingsdag voor Kenia!
Heb gisteravond al flink gefeest, veel te laat geworden, waardoor het vanmorgen erg vroeg was...Na 3 uur slaap en met toch wel een katertje (oeps) ging ik op weg naar Heesch.
In de auto van Heesch naar Amsterdam kon ik gelukkig even wakker worden en luisteren naar het opgewekte geklets van Ineke en Anneke.
Eenmaal in Amsterdam was ik er weer; 's avonds grote meid, 's ochtends grote meid!

Iedereen drupte weer gezellig binnen. Ietwat onwennig nog, meerdere mensen uit het zuiden met iets van een katertje ( schept toch een band...) maar al snel had iedereen zijn maatje weer in het vizier en was het ijs weer gebroken.

De ochtend zijn we weer bijgepraat over het programma:
Donderdag is de reisdag. We vertrekken om 10.20u vanaf Amsterdam en komen 's nachts rond 2 uur aan in het hotel.
Vrijdagochtend gaan we naar een school in de buurt van het hotel.Gewoon sfeer proeven, kijken, kijken, kijken. Hoe gaat dat hier, hoe groot zijn de klassen etc.
Vrijdagmiddag ga je met je maatje de 1e workshopdag voorbereiden
Zaterdag is eerste workshopdag
Zondagochtend hebben we een uitje om de cultuur van het land op te snuiven
Zondagmiddag met je maatje workshopdag 2 voorbereiden
Maandag workshopdag 2
Dinsdag- woensdag- donderdag op schoolbezoek. We gaan de leerkrachten aan het werk zien en hen coachen en coachingsgesprekken voeren.
Vrijdag: vrije dag! We kunnen naar een prachtig eiland reizen, uitslapen en lamballen bij het hotel of... op safari! Ik hoef niet na te denken wat ik ga doen!!
Zaterdag is de grote afsluitingsdag. Met alle leerkrachten uit Kenia hebben we een feest, dans en gezang. Daarna een diner en 's avonds is het al weer tijd om naar huis te gaan.
Dit gaat voorbij vliegen!!

Na de lunch gaan we brainstormen over de workshops. Wat voor werkwijze gaan we ze aanbieden? We krijgen even wat tijd met je maatje om dingen op papier te zetten. Dan moeten we er 1 kiezen en presenteren aan de groep. Zoals we daar ook zullen gaan doen. En alles wederom in het Engels. Wel heel leuk, lekker met elkaar wat ideeën op doen en vertrouwen krijgen in onze workshops.

Tot slot hebben Juliette en ik afgesproken wie wat meeneemt. Dat wordt een dagje shoppen bij de action! We denken aan ballonnen, stiften, papier, balletjes, elastiekjes, dobbelstenen, kaartjes, pennen, stroopwafels natuurlijk en dropjes...een hele hoop zooi waar we flitsende workshops van gaan maken!

Zo'n zin in deze reis, dit gaat fantastisch worden!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Juf Rochelle

Dit jaar mag ik vanuit mijn werkgever, de Ato-scholenkring, waar ik werk als leerkracht, mee met het project Teachers 4 Teachers. Ato-scholenkring steunt dit project en 2x per jaar gaat deze organisatie naar Kenia om daar leerkrachten te ondersteunen en workshops te geven. In de voorjaarsreis mogen 2 leerkrachten mee en in de najaarsreis gaan directeuren mee. En dit jaar ben ik de mazzelkont: 26 februari mag ik 10 dagen afreizen naar Ukundu, Mombassa, Kenia! Ik voel me zeer vereerd en heb er ontzettend veel zin in!! In dit dagboek ga ik beschrijven welke voorbereiding ik heb, wat er allemaal op mijn pad komt, wat ik meemaak en wat me bezig houdt. Ik hoop dat veel mensen met plezier zullen meelezen

Actief sinds 16 Dec. 2014
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 7814

Voorgaande reizen:

26 Februari 2015 - 08 Maart 2015

Kenia, Teachers 4 Teachers

Landen bezocht: